Skocz do zawartości

Czy to depresja?


lostgirl

Polecane posty

Witam. Jestem 20-letnią studentką, dostałam się na dobry kierunek, rodzina mnie w tym wspiera. Jednak od jakiegoś czasu coś jest ze mną nie tak, czuję się do tego zmuszana, nie czuję już tej satysfakcji, mam nawet lęk przed uczęszczaniem w zajęciach. Zamiast się dobrze przygotowywać spędzam czas na użalaniu się nad sobą. Boję się, że zmarnuję szansę, którą dostałam i zawiodę rodzinę,  która bardzo nalega bym nie rezygnowała na rzecz innego kierunku. Z drugiej strony nie mogę już znieść tego zamknięcia, że nie mogę robić tego, co chcę. Nudzi mnie to. Czasem potrafię się rozpłakać z byle czego, myśleć o samobójstwie bo nie podoba mi się takie życie. Nawet, gdy idę ulicą nachodzą mnie myśli by rzucić się pod samochód. Często myślę, co bym napisała w moim liście pożegnalnym i czy ktoś by w ogóle za mną tęsknił. Za chwilę to przechodzi ale boję się, że pewnego dnia zrobię coś głupiego.
Mam też problem z nawiązywaniem znajomości. Myślę, że to przez pewne wydarzenia z przeszłych lat, gdzie moi "znajomi" z klasy znęcali się nade mną i mówili bym się zabiła bo byłam "kujonem". Po pewnym kulminacyjnym wydarzeniu zapomniałam o tym, jednak teraz zauważam, że miało to duży wpływ na mnie; jedyna porada pedagoga brzmiała bym nie odtrącała tych ludzi, bo zrobi IM się przykro. Od tamtej pory trzymam ludzi na dystans i to bezwiednie.