Jump to content
vonka7

Czy to już depresja

Recommended Posts

Witam, mam 31 lat i jestem mamą dwójki dzieci, 6 i 2 lata. Od pewnego czasu martwi mnie mój nastrój. Jestem całymi dniami przygnębiona bądź zła. Zdarza mi się często płakać, mam problemy z zasypianiem, często boli głowa. Nie mam kompletnie cierpliwości do dzieci i męża. Od kilku lat (7) zajmuje się domem. Najpierw urodziło się jedno dziecko, później kolejne. W międzyczasie przeprowadzka w rodzinne strony (400 km). Chciałabym wrócić do pracy, bardzo. Z drugiej strony jak o tym pomyśle jestem przerażona, nie samym powrotem ale tym co zrobić z dziećmi, jak to zorganizować. Myślę o tym co będzie za rok i jak dam sobie radę jak córka pójdzie do szkoły. Myślę tak o każdej rzeczy, gdy mam jechać samochodem (prawo jazdy mam stosunkowo krótko - 2 lata) przy wsiadaniu do auta już myślę czy mi nie zgaśnie, czy będę miała gdzie zaparkować, czy będę musiała wyprzedzać. Ten natłok myśli jest nie do zniesienia ale nie potrafię sobie z tym poradzić. Zdarzały mi się już obniżone nastroje, ale to co dzieje się ze mną teraz jest przerażające. Nie wiem co robić i gdzie szukać pomocy.

Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry,

 

Opisuje Pani objawy somatyczne stresu i napięcia emocjonalnego: płaczliwość, problemy z zasypianiem czy ból głowy. Pisze Pani także o stanach lękowych, powodowanych przez Pani myśli dotyczące różnych spraw. Przed podjęciem działania zaczyna Pani tworzyć negatywne scenariusze tego co się może wydarzyć ("czy mi nie zgaśnie, czy będę miała gdzie zaparkować, czy będę musiała wyprzedzać") lub piętrzy Pani przed sobą trudności: "co zrobić z dziećmi, jak to zorganizować. Myślę o tym co będzie za rok i jak dam sobie radę jak córka pójdzie do szkoły".

Rozumiem, że myśli dotyczące jazdy samochodem mogą wynikać z Pani krótkiego doświadczenia w prowadzeniu pojazdu i czuje się Pani niepewnie. Może Pani postarać się pomyśleć o tym w kategoriach co ja mogę zrobić, na co mam wpływ. Np. "samochód zgaśnie - to go znowu odpalę, czy będzie miejsce - najwyżej znajdę dalej i przejdę kawałek, wyprzedzanie - jak nie muszę to nie wyprzedzam a jak jest sytuacja, że muszę to robię to wtedy gdy jestem pewna, że to będzie bezpieczne". Może Pani zastanowić się czy nie myśli Pani w tych sytuacjach też o innych uczestnikach ruchu drogowego - czy będą na mnie trąbić, czy będą agresywni. Jeśli tak, to niech się Pani zastanowi czy to ważne dla Pani, w końcu każdy kiedyś uczył się jeździć samochodem.

Podobnie w przypadku pójścia do pracy, może Pani pomyśleć też o tym na co Pani ma wpływ: dowiem się czy w szkole jest świetlica, jakie będę miała godziny pracy, może potrzebna będzie pomoc rodziny lub opiekunki na parę godzin.

Ogólnie chodzi o to aby Pani nie pozostawała w nieprzyjemnych emocjach i rozmyślaniu co negatywnego może się wydarzyć tylko pomyślała "co ja mogę zrobić". Znalezienie rozwiązania i podjęcie działania oraz urealnienie sobie swoich obaw wpływa na obniżenie napięcia a także powoduje wzrost poczucia sprawczości.

Warto by było gdyby Pani porozmawiała z psychoterapeutą o radzeniu sobie z emocjami oraz myślami.

Jeśli to nie pomoże a zauważa Pani, że nastrój jest znacznie obniżony w stosunku do tego co Pani odczuwała wcześniej i utrzymuje się powinna Pani zgłosić się do lekarza psychiatry.

Pozdrawiam,

Katarzyna

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.





  • Ważna informacja

    Chcąc, by psycholog ustosunkował się na pytanie zadane na forum, należy na wstępie podać swój wiek oraz swoją płeć oraz spełnić warunki podane w instrukcji darmowej porady. Psycholodzy udzielają odpowiedzi w miarę możliwości czasowych. W razie doświadczania nasilonych myśli samobójczych należy skontaktować się z numerem 112 by uzyskać ratunek. Doświadczając złego samopoczucia lub innych problemów można rozważyć też kontakt z telefonami zaufania i pomocowymi - niektóre numery podane są tutaj.

Psycholog online

Psychoterapia przez Skype

Internetowa poradnia psychologiczna

Co wyróżnia nasz gabinet

×
×
  • Create New...

Important Information

Używając strony akceptuje się Terms of Use, zwłaszcza wykorzystanie plików cookies.