Jump to content
Nutella

Problemy z zasypianiem

Recommended Posts

Mam problemy z zasypianiem, kiedy mam isc spac dość wczesnie bo musze rano wstac wyspany np. do pracy mam stany lękowe że nie zasne i na następny dzień bede zmęczony. Kiedy zaczyna mi sie coś śnić nagle sie wybudzam. Później zaczyna się panika że nie zasne, nie potrafie sobie uświadomic ze świat sie nie zawali jak raz bede nie wyspany w dzien. Czy da sie to jakos rozwiązac ? Dodam ze jak wypije 2-3 piwa to zasypiam momentalnie bo stres odchodzi. Mam to od dawna i nie wiem jak z tym walczyc :/

Link to comment
Share on other sites

Drogi Nutella.

Rozwiązanie Twojego problemu jest bardzo proste ale na początku będzie dla Ciebie pewnie dość trudne. Musisz:

1. Doprowadzić swój organizm do zmęczenia, nie zrobisz tego siedząc na dupie w domu.

2. Zacząć jeść przed snem lekko strawne potrawy, które nie będą powodowały, wzdec, bólów brzucha itp.

3. Polecam! spróbować zacząć brać przed snem Melatonine.

Jak sam widzisz masz wiele rozwiązań, ale podstawą dobrego zasypiania i dobrego snu jest, dobrze i produktywnie spędzony dzień, który sprawi że na koniec masz tylko ochotę i siłę na to , żeby położyć się w swoim własnym ciepłym łóżku.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

  • Podoba mi się to 1
Link to comment
Share on other sites

Nie w tym niestety leży problem , melatonine zacząłem stosowac i owszem działa bardzo dobrze chce mi sie spac ale nie potrafie usnąc bo sie przebudzam, mysle ze to tkwi w głowie ale nie wiem jak to naprawic . Nie raz mialem tak ze nie spalem przez to dwie noce i chodzilem jak zombie w dzien. :(

Link to comment
Share on other sites

@Nutella

zacznę od tego, że przede wszystkim powinieneś odstawić alkohol. To z wielu powodów nie jest dobry sposób na zdrowy i spokojny sen. Alkohol stosowany regularnie powoduje zaburzenia snu i wybudzanie się w nocy. Alkohol obniża nastrój i jest przyczyną lęków. I to co ważne - alkohol prowadzi do uzależnienia.

Stosowanie alkoholu jako środka nasennego to z powyższych przyczyn - pułapka.

Osoby, które odstawiają alkohol zauważają po kilku tygodniach poprawę w jakości snu i nie doznają lęków.

Aby zadbać o swój sen powinieneś wypracować sobie rytuał zasypiania czyli zadbać o regularną porę udawania się spać, wprowadzenia się w dobry nastrój relaksacją, muzyką, czytaniem książki (raczej w formie papierowej niż na ekranie, ze względu na rodzaj światła jaki on emituje). Na pewno lęk o to, że nie zaśniesz nie pomaga, bo zestresowany organizm będzie raczej w stanie uwagi i napięcia a nie w trybie wypoczynku.

Możesz skonsultować się z lekarzem jakie leki nasenne możesz przyjmować przez krótki czas aby wypracować sobie tę regularność zasypiania a potem je odstawić.

Pozdrawiam,

Katarzyna

 

 

  • Podoba mi się to 1
Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry,

praca ze stresem może wyglądać następująco:

1. określenie źródła stresu - jakie myśli, sytuacje wywołują stres?

2. czego tak naprawdę się obawiam?

3. czy to jest realne czy to mój scenariusz tego co się może wydarzyć ?

4. na co mam wpływ, co mogę zrobić aby zmienić sytuację wywołującą stres? - ważne jest podjęcie działania skierowanego na rozwiązanie problemu a nie ucieczkowego np. napiję się alkoholu. Świadome działanie obniża stres i daje poczucie sprawczości i wiary w swoje możliwości.

Punkt 2 jest bardzo ważny aby nie zatrzymać się na powierzchni np. "boję się utraty pracy" tylko poszukać w sobie dalej z czego taki lęk wynika.

Samemu często trudno uświadomić sobie swoje przekonania, dlatego warto porozmawiać z psychologiem. Ale samoobserwacja swoich myśli, emocji i zachowania jest bardzo ważna i może Pan to zrobić sam.

Pozdrawiam,

Katarzyna

 

 

  • Podoba mi się to 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.





  • Ważna informacja

    Chcąc, by psycholog ustosunkował się na pytanie zadane na forum, należy na wstępie podać swój wiek oraz swoją płeć oraz spełnić warunki podane w instrukcji darmowej porady. Psycholodzy udzielają odpowiedzi w miarę możliwości czasowych. W razie doświadczania nasilonych myśli samobójczych należy skontaktować się z numerem 112 by uzyskać ratunek. Doświadczając złego samopoczucia lub innych problemów można rozważyć też kontakt z telefonami zaufania i pomocowymi - niektóre numery podane są tutaj.

Psycholog online

Psychoterapia przez Skype

Internetowa poradnia psychologiczna

Co wyróżnia nasz gabinet

×
×
  • Create New...

Important Information

Używając strony akceptuje się Terms of Use, zwłaszcza wykorzystanie plików cookies.