Jump to content
Dulenka

Lęk przed nowoczesną technologią

Recommended Posts

Dobry wieczór, cześć! Jestem studentką, mam 23 lata. Odkąd na dobre zetknęłam się z nowoczesną technologią (komputer, telefon, media społecznościowe, aplikacje mobilne), czyli w wieku około 14-stu, 15-stu lat, nie mogę poradzić sobie z przystosowaniem się do środowiska cyfrowego. Korzystam z wszystkich wyżej wymienionych dobrodziejstw, bo jest to niezbędne chociażby ze względu na studia, jednak nie potrafię żyć z nimi w zgodzie. Za każdym razem, gdy muszę założyć nowe konto w jakimś serwisie, odczuwam niepokój i za wszelką cenę chciałabym uniknąć zaistnienia w nim. Niekiedy rejestruję się na danym portalu pod wpływem impulsu i próby przezwyciężenia własnej słabości. Za każdym razem, szybciej lub później, kończy się to usunięciem profilu. Sama świadomość, że jestem obecna w Sieci powoduje u mnie gonitwę myśli, nie mogę się skupić na bieżących sprawach, bywam rozkojarzona i zaniepokojona. Ulga przychodzi dopiero w momencie skasowania konta. Nawet, jeśli dane medium społecznościowe pozwala mi rozwijać pasje, kontaktować się ze znajomymi czy słuchać ulubionej muzyki (w przypadku serwisów streamingowych), nie jestem w stanie przekonać się do jego założenia lub zachowania. Potrafię otworzyć konto i praktycznie zaraz je zamknąć. To się robi kompulsywne. Jednak najbardziej uciążliwe jest ciągłe dodawanie i likwidowanie przeze mnie zdjęć z moich profili w social mediach. Czasem nie potrafią przetrwać nawet tygodnia. Boję się, że każda treść wpuszczona do Sieci, która dotyczy mnie w jakikolwiek sposób, narusza całkowicie moją prywatność, a wcale nie dodaję tam nie wiadomo czego. Ukrywam się w Internecie jak mogę, ale nawet wtedy nie czuję się anonimowa, choć nie mam niczego do ukrycia. Po prostu wolę nie istnieć w przestrzeni wirtualnej, a jednak tam trafiam, z mniejszej bądź większej konieczności - dlatego się chowam. Uzależniłam się także od nieustannego przywracania ustawień fabrycznych w laptopi