Skocz do zawartości
kinsha

Brak wiary w siebie

Polecane posty

Witam!

Jestem studentką trzeciego roku filologii angielskiej. Języki były dla mnie zawsze czymś ciekawym i pożytecznym.
Na studiach wybrałam specjalizację nauczycielską, bo widzę po sobie, że nadaję się właśnie na takie stanowisko, lubię dociekać, tłumaczyć.
Mam problem związany z wiarą w siebie, tzn. będąc w grupie na studiach czuję się najgorsza poziomem języka. Porównuję się do innych, bo widzę, że oni używają takich wyszukanych słów, fraz, idiomów, a ja nie. Za każdym razem kiedy mam zajęcia na studiach denerwuję się że czegoś nie rozumiem, że wszyscy rozumieją a ja nie. 
W dodatku, nawet gdy zapisuję sobie te słowa których nie znam, których używają moi rówieśnicy, ja dalej tego nie zapamiętuję bo czuję że coś mi podpowiada "przecież i tak tego nie zapamiętasz ani nie użyjesz".
Aktualnie dostałam pracę jaki lektor dla dwójki dzieci z 6 klasy i mam obawy że nie będę im w stanie wytłumaczyć wielu rzeczy bo sama nie do końca pamiętam je dobrze, albo może nie umiem i się ich nie nauczę, że przecież takie rzeczy to już dawno powinnam opanować etc.
W liceum gdzie poziom mojej grupy był niższy, ja czułam się najlepsza bo wszystko rozumiałam. Wiem że to głupie tak wywyższać się nad innymi, ale po prostu takie uczucie mi towarzyszyło cały czas i to mnie też napędziło do tego aby wybrać takie studia, bo myślałam, że tam będzie równie prosto. Okazało się jednak że nie jestem najlepsza i moje obawy się pojawiły.
No i moje pytanie, co mogę zrobić żeby uwierzyć w siebie, czy są jakieś sprawdzone techniki, metody aby przede wszystkim nie porównywać się do innych? 
Będę wdzięczna za odpowiedzi i rady

Edytowano przez kinsha

@kinsha