Skocz do zawartości

Polecane posty

Jestem 18-letnią uczennicą liceum. Z problemami tego typu związana jestem już od dziecka, odkąd byłam w 5 klasie podstawówki. Przez koleżankę straciłam wszystko, nawet ludzi z własnej klasy. Przeżywałam piekło do końca podstawówki, już wtedy czując się opuszczona i samotna. Po prostu nie widziałam sensu istnienia dalej na tym świecie. Miałam myśli samobójcze, a gdy poszłam z tym do osób mi bliskich, ci mnie wyśmiali. Od tamtej pory mam problem z zaufaniem ludziom oraz przed otworzeniem się przed nimi. Są takie momenty, gdy jestem szczęśliwa, że mam swoje przyjaciółki, zaś potem następuje totalna pustka. Nie mam siły zejść z łóżka, nikt mnie nie rozumie, mając o to do mnie problemy. Czuję się beznadziejnie, nienawidzę siebie oraz mam ochotę zamknąć się gdzieś i już nigdy nie wyjść. Nie mam ochoty na kontakt ze światem, totalnie odcinam się od rzeczywistości. Starałam się ignorować te symptomy, ale z roku na rok jest coraz gorzej. Czuję się coraz gorzej, myślę, że jestem bezsilna oraz beznadziejna we wszystkim, co robię. Nie mam wsparcia od ludzi mi najbliższych. Ostatnio doszły do tego problemy ze snem. Chodzę spać po 5/6 rano, musząc wstać o 8:00 na lekcje online. Staram się myśleć pozytywnie, choć coraz bardziej obawiam się tego, co się ze mną dzieje. 

Co to może być? Czy to depresja, czy coś innego? I jak poradzić sobie z tym samemu, bez potrzeby ingerencji terapeutów? Nie mam wystarczająco środków, aby ich opłacić. 

Edytowano przez Mia003
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

specjalistycznej diagnozy może dokonać lekarz psychiatra. Jeśli jesteś już osobą pełnoletnią możesz umówić się na taką wizytę (pewnie teraz teleporadę) do Poradni Zdrowia Psychicznego. Nie musisz mieć skierowania, a lekarz przyjmuje w ramach NFZ czyli porada jest darmowa. Lekarz zaleci dalsze postępowanie, być może również psychoterapię, w której będziesz mogła uczestniczyć również na NFZ.

To o co sama na pewno możesz zadbać to o swój sen. Możesz wprowadzić rytuał kładzenia się spać o stałej porze, nie korzystać z urządzeń multimedialnych przed snem (światło emitowane przez ekrany zaburza wydzielanie się melatoniny - hormonu odpowiadającego za zasypianie) a zamiast tego poczytać książkę lub pomyśleć o przyjemnych, relaksujących rzeczach.

Pozdrawiam,

Katarzyna

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do pani Katarzyny Tuszyńskiej: Przepraszam za moją może „upierdliwość”, ale aby myśleć o przyjemnych, relaksujących rzeczach, to chyba trzeba wymyślić sobie rzeczy nie z tego świata... Bo ten świat jest raczej od podstaw „zepsuty”, wręcz od fizycznych podstaw opartych na ścieraniu się sił, na „walce” oddziaływań elementarnych, nie wspominając o tzw. walce o byt, o przetrwanie tu...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.




  • Ważna informacja

    Chcąc, by psycholog ustosunkował się na pytanie zadane na forum, należy na wstępie podać swój wiek oraz swoją płeć oraz spełnić warunki podane w instrukcji darmowej porady. Psycholodzy udzielają odpowiedzi w miarę możliwości czasowych. W razie doświadczania nasilonych myśli samobójczych należy skontaktować się z numerem 112 by uzyskać ratunek. Doświadczając złego samopoczucia lub innych problemów można rozważyć też kontakt z telefonami zaufania i pomocowymi - niektóre numery podane są tutaj.

Psycholog online

Psychoterapia przez Skype

Internetowa poradnia psychologiczna

Co wyróżnia nasz gabinet

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używając strony akceptuje się Warunki korzystania z serwisu, zwłaszcza wykorzystanie plików cookies.