Jump to content
rysiek2193

Depresja, brak siły życiowej

Recommended Posts

Mam 25 lat i przestałem panować nad swoim życiem. Od 4 lat jest coraz ciemniej. Na początku uciekałem się do alkoholu czy przygodnego seksu. Teraz już nawet to nie cieszy. Nie mam żadnych potrzeb, czuje się jak warzywo, które pracuje i wraca do domu. Nie cieszy dziewczyna, nie potrafię jej kochać, nie mam ochoty na seks. Gdybym jeszcze miał ochotę na inne to okej, zrozumiałbym - ale nie mam. Nie mam żadnej kontroli nad życiem, nie mam tęsknoty, nie mam potrzeb, powoli wariuje. Próbowałem leków, chodzę na terapie i za przeproszeniem, nic to nie daje. Kiedyś ciągnęło mnie do wielu rzeczy, do dziewczyn, imprez, wyjść ze znajomymi. Teraz? Do niczego. Przychodzi weekend i przypominam sobie duzo mocniej, że nic mnie tutaj nie trzyma. Nie wiem jak sobie z tym poradzić. Jak odzyskać kontrolę nad swoim życiem? Jak odzyskać kontrolę nad swoimi potrzebami? Czuję się totalnie wytłumiony, jak warzywo, a ja chciałbym czuć, kochać, pragnąć, chcieć wychodzić do ludzi, chcieć kochać swoją dziewczynę albo przynajmniej wiedzieć że mogę pokochać inną, chcieć pragnąć dziewczyn, chcieć... Żyć... Nie wiem już co zrobić, ale szukam, szukam, mocno szukam. W życiu zawodowym - jest nawet lepiej niż świetnie. Ale w środku jestem trupem i cholernie chce odzyskać te emocje...

 

Czy są jakieś ‘leki” dzięki którym można odzyskać te emocje? Z tego co wiem przy leczeniu farmakologicznym człowiek jest bardziej „otępiały” – sam tak się czułem przy lekach. Zapisałem się na badania jelit, mam również problemy hormonalne z którymi chce powalczyć. Chodze na terapie od roku ale czuje że to nie to, że to mi nie pomaga, że to nie jest problem we mnie a bardziej w tym że ciało gorzej działa. 

Edited by rysiek2193
Link to comment
Share on other sites

Dzień dobry,

aby odpowiedzieć na Pana pytanie muszę więcej dowiedzieć się:

- czy Pan nadal pije alkohol lub korzysta z innych środków zmieniających świadomość i jak często? To ważne pytanie bo alkohol i inne używki stosowane regularnie są depresantami czyli powodują obniżenie nastroju, wytłumienie emocji i brak motywacji.

 - jakie leki Pan brał czy też bierze?

- z jakimi problemami hormonalnymi się Pan zmaga?

- z jakiej terapii Pan korzysta i w jakim celu?

Nie ma leku na emocje. Przytłumienie odczuwania emocji może być spowodowane wieloma przyczynami, o których Pan pisze czyli np. hormonalne - niedoczynność tarczycy, zaburzenia wydzielania endorfin, wzmożone wydzielanie kortyzolu (długotrwały stres), stosowanie używek, leków.

Dopiero szczegółowy wywiad pozwoli mi postawić hipotezę co do Pana funkcjonowania.

Natomiast bardzo dobrze, że Pan zapisał się na wizyty do lekarzy specjalistów.

Pozdrawiam,

Katarzyna

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.





  • Ważna informacja

    Chcąc, by psycholog ustosunkował się na pytanie zadane na forum, należy na wstępie podać swój wiek oraz swoją płeć oraz spełnić warunki podane w instrukcji darmowej porady. Psycholodzy udzielają odpowiedzi w miarę możliwości czasowych. W razie doświadczania nasilonych myśli samobójczych należy skontaktować się z numerem 112 by uzyskać ratunek. Doświadczając złego samopoczucia lub innych problemów można rozważyć też kontakt z telefonami zaufania i pomocowymi - niektóre numery podane są tutaj.

Psycholog online

Psychoterapia przez Skype

Internetowa poradnia psychologiczna

Co wyróżnia nasz gabinet

×
×
  • Create New...

Important Information

Używając strony akceptuje się Terms of Use, zwłaszcza wykorzystanie plików cookies.